31 octombrie 2008

Developer at ArgoUML

Totul a început în urmă cu 6 luni. Căutam o organizaţie Open Source pentru care aş fi putut lucra în cadrul Google Summer of Code 2008. După ce am vizitat mai multe din site-urile organizaţiilor care participau, atenţia mi-a fost atrasă de ArgoUML, un software de modelare UML creat în Java.Am început să citesc documentaţia, am descărcat codul sursă şi l-am compilat, cei trei paşi clasici.
Proiectul pe care l-am propus iniţial a constat în realizarea unei interfeţe grafice optimizate. Am renunţat curând la acesta pentru că nu se înscria în lista de priorităţi ale comunităţii şi era legat mai mult de GEF, una din librăriile utilizate de ArgoUML.
Proiectul final, Usability issues of diagrams, cel care m-a şi ajutat să fiu acceptat ca şi Student GSoC 2008, a constat în realizarea unor funcţii noi care să ajute utilizatorul în crearea diagramelor şi să faciliteze utilizarea programului. Printre acestea se numără: integrarea claselor între diagrame, reordonarea atributelor/metodelor din clase, wizard pentru crearea claselor.
Chiar dacă GSoC s-a încheiat în urmă cu două luni, am continuat să lucrez în comunitatea ArgoUML şi spre fericirea mea, ieri, mi-a fost acordat Developer Role şi cu acesta şi drepturile de a face commit-uri în trunk (adică pot să salvez direct în codul sursă al programului). De acum sunt un open source software developer cu drepturi depline.

Niciun comentariu:


LinkedIn profile Get Firefox Get Thunderbird Get ArgoUML Fight spam!